Correspondance epistolaire- Landships! France/Perry Moore

Critiques, encouragements, suggestions ... et les dernières mises à jour

Correspondance epistolaire- Landships! France/Perry Moore

Messagede Arnauld » Sam Jan 19, 2008 2:35 pm

Si tant est que les échanges de courriers électroniques puissent être considérés comme une correspondance épistolaire.

Note : certains passages ont été retirés.

to : Perry Moore
Sent: Sunday, January 13, 2008 6:05 AM
Subject: Landships!


Dear Perry Moore,

My name is Arnauld DELLA SIEGA. I'm french and since I bought Landships! I'm fond of this game. I own several copies of Landships (and DTP version) and Infernal Machines and I expect that the new expansion will be out soon.

I've made a website and a forum dedicated to Landships! and its sequels in order to promote this game and to gather Landships!' players under the same banner. Because this game deserves to be known. I'm developping rules for solitaire game. Some scenarios especially dedicated to solo would come soon.

I also make "tactical manual" to help players. My goal is to compile Landships!/InfernalMachines rules. I think it'd be useful.

I have problems with some rules : [voir la section concernée]

Thanks a lot for your help and for the games you develop.

Arnauld

[...]
PS : Do you know where I could find the magazine called A7V ?
Dernière édition par Arnauld le Sam Jan 19, 2008 3:18 pm, édité 1 fois.
Run ! The Devil is coming !
Avatar de l’utilisateur
Arnauld
Administrateur
 
Messages: 921
Inscription: Lun Aoû 20, 2007 7:44 pm
Localisation: Angers

Messagede Arnauld » Sam Jan 19, 2008 2:36 pm

Perry Moore :

Hi,

Thanks for your nice words about my design. The answers are below:

[voir la section concernée]

where is the link to the website?

The 3rd installment of the game may never get done. CoA has had it for
several years now and there seems to be no priority to releasing it.

Caio,
Perry
Dernière édition par Arnauld le Sam Jan 19, 2008 3:00 pm, édité 2 fois.
Run ! The Devil is coming !
Avatar de l’utilisateur
Arnauld
Administrateur
 
Messages: 921
Inscription: Lun Aoû 20, 2007 7:44 pm
Localisation: Angers

Messagede Arnauld » Sam Jan 19, 2008 2:38 pm

Arnauld :
Today was, first, a great day. Perry Moore, the father of Landships! sent me an e-mail. But today was a sad day too. I learnt that Real Weapon would never be released (I preordered two copies and was waiting for this game since so long...). Perhaps if I'd contact Ed Wimble and I show him that Landships! interests some people here below ... Or perhaps could I help them to test it ? Landships! is a game with a lot of potential.

Here is the link to my website : http://landships.free.fr (and http://landships.free.fr/forum for the forum). The website is in french. There's an english section in the forum. Maybe one day I'd translate the website into english, if I learn that some english-speaking players visit it).

I'll finish my Cyberboard gamebox soon (CoA granted me the authorization). I think about a VASSAL gamebox. I'll continue to "develop" scenarios, player aids for the website etc... (if you give me your benediction). I have a lot of project, and I am not the one.

I'd be very proud if you become member of my forum... But I'd also
understand if you have other priorities.

Thank you for your answer, I am very happy to "meet" you.

Arnauld
Run ! The Devil is coming !
Avatar de l’utilisateur
Arnauld
Administrateur
 
Messages: 921
Inscription: Lun Aoû 20, 2007 7:44 pm
Localisation: Angers

Messagede Arnauld » Sam Jan 19, 2008 2:40 pm

Perry Moore :
Was there a reason for not publishing it? I know a lot of work has already
gone into.

Perry


A partir de là, je décidai d'écrire à Clash of Arms.
Run ! The Devil is coming !
Avatar de l’utilisateur
Arnauld
Administrateur
 
Messages: 921
Inscription: Lun Aoû 20, 2007 7:44 pm
Localisation: Angers

Messagede Arnauld » Sam Jan 19, 2008 2:57 pm

Après avoir reçu la réponse de Clash of Arms (voir :
http://landships.free.fr/forum/viewtopic.php?t=101
j'écrivis à Perry

Dear Perry,

As promised, I have contacted Ed Wimble to ask him when the new expansion for Landships! (and the 2 copies I have preordered) will be released.

This is his answer :

"Dear Arnauld,

I have forwarded your offer of help to the current developer of Real Weapons. He may contact you. Yes, you have my permission make a
Vassal gamebox free for download to the public.
Good Luck
Sincerely,
Ed Wimble"


Real Weapons is not dead. It's a good news. (I just hope that some
scenarios about WW1 are planned !)

Arnauld
Run ! The Devil is coming !
Avatar de l’utilisateur
Arnauld
Administrateur
 
Messages: 921
Inscription: Lun Aoû 20, 2007 7:44 pm
Localisation: Angers

Messagede Arnauld » Sam Jan 19, 2008 2:59 pm

Perry Moore:
Interesting....who is the developer? Steve Rawling?

as to WW1 scenarios, there are none. The purpose of RW is to advance the system to more modern tanks of WW2, most of the scenarios are SCW, which is great, but no WW1.

Perry


Pas de Première Guerre Mondiale donc, mais la Guerre Civile espagnole. Prêt Lister ? :wink:
Run ! The Devil is coming !
Avatar de l’utilisateur
Arnauld
Administrateur
 
Messages: 921
Inscription: Lun Aoû 20, 2007 7:44 pm
Localisation: Angers

Messagede reanomyme » Sam Jan 19, 2008 6:21 pm

Je me demande si cette extension temporelle vers la 2nde guerre mondiale (in fine en passant par la case guerre d'espagne) est vraiment une bonne idée, parce que là ce ne sont pas les concurrents qui manque :twisted:
Avatar de l’utilisateur
reanomyme
Schneider CA1
 
Messages: 34
Inscription: Dim Aoû 26, 2007 1:10 pm

Messagede vox populi » Sam Jan 19, 2008 6:41 pm

reanomyme a écrit:Je me demande si cette extension temporelle vers la 2nde guerre mondiale (in fine en passant par la case guerre d'espagne) est vraiment une bonne idée, parce que là ce ne sont pas les concurrents qui manque :twisted:


Je pense qu'Arnauld, s'il en a l'autorisation, nous offrira des infos exclusives concernant cette extension sur Landships! France et que cela ne pourra que concourir au développement du site et du forum.
8) :D
On peut presque tout changer,
Excepté ce qu'on ne peut pas...
Avatar de l’utilisateur
vox populi
St Chamond
 
Messages: 41
Inscription: Dim Aoû 26, 2007 7:35 am

Messagede Arnauld » Sam Jan 19, 2008 6:52 pm

Je suis comme Réa. Lorsque j'ai appris que RW allait parler de tout sauf de la Première Guerre Mondiale, j'ai arrêté de pleurer sur son sort funeste (il doit sortir depuis 2004 et ne verra peut-être jamais le jour).

Mais bon, durant la Guerre d'Espagne, ils utilisent encore des chars FT17 je crois... Et puis, les théatres d'opérations sortent quand même de l'ordinaire, non ?

On verra bien, mais je ne pense pas, en effet, que ce sera cette extension qui fera de Landships! le meilleur jeu du monde. On pourrait ouvrir un sujet, et voir ce qu'il reste à faire pour la période couvrant la Première Guerre Mondiale.

Pour les infos exclusives, Perry m'a donné le corps des nouvelles règles. (il y a du Messerschmitt dans l'air !!)

Rien de plus pour le moment 8)
Run ! The Devil is coming !
Avatar de l’utilisateur
Arnauld
Administrateur
 
Messages: 921
Inscription: Lun Aoû 20, 2007 7:44 pm
Localisation: Angers

Messagede Arnauld » Sam Jan 26, 2008 11:01 am

Suite de la conversation. Ca se précise !

Perry Moore vient de faire une annonce, que l'on peut juger d'officielle, sur le très sympathique forum L'Estafette.

The last gamete for LANDSHIPS is coming. COA has told me that REAL WEAPONS 1936-41, is being developed by Richard Lechowich. In April, COA will make an announcement about its availability.

This gamete has a long history. I designed it and sent it to COA back in 2000. It contained 14 scenarios covering the use of modern tanks from 36-41. It is not a rehash of WW1. The rules were modified to cover the turreted tanks, ammo, anti tank guns etc. You will need the previous gametes to play RW. Most of the scenarios are in the Spanish Civil War, France 1940, Norway 1940, Poland 1939, a few in Russia 1941 with the first T34 encounter.

Why has RW taken so long, well, lack of interest, numerous developers, the previous person for it was fired etc. The game size is no bigger than IM.

Perry Moore, Designer


Tout le monde s'étonne que je ne réponde pas à ça mais : 1/ je dormais et 2/ je (nous!) étais déjà au courant depuis quelques temps.

Entre-temps, je reçois ça :

Hi,

I have come across one of the scenarios from RW. I will send it to you with counters and rules to post on your website.


Très sympa de sa part. Donc, vous allez être les premiers à découvrir cette suite. Comme je disais sur L'Estafette, l'intérêt pour nous est (uniquement?) la présence des matériels Première Guerre Mondiale de la Guerre Civile Espagnole.

Il me reste maintenant à réorganiser le site. Déjà que je me posais la question de savoir si les fichiers (guides tactiques, aides de jeu, règles, scénarios...) concernant Infernal Machines devaient être regroupés avec ceux de Landships ou bien bénéficier d'une section à part (d'où la présence du logo IM dans le bandeau supérieur des pages du sites (bé oui, ce n'était pas là par hasard...)...
Run ! The Devil is coming !
Avatar de l’utilisateur
Arnauld
Administrateur
 
Messages: 921
Inscription: Lun Aoû 20, 2007 7:44 pm
Localisation: Angers

Messagede Arnauld » Dim Jan 27, 2008 11:40 am

En attendant, voici ce qu'il m'envoie :

Hi,

The attached scenario (along with 12 others) originally were slated to be
included in IM. Due to space limitations and such, this and the other 12
were left out. So, make this available to anyone. I plan to release the
remaining "lost" "unused" scenarios in booklet format or PDF for a small
fee. Feel free to translate this into French!

Perry


On se croirait dans le domaine musical, avec des chansons inédites et/ou chansons retrouvées. En tous les cas je vais mettre ça en ligne. Il s'agit d'un scénario se déroulant au Maroc en 1925. Il est nécessaire de posséder Infernal Machines.
Run ! The Devil is coming !
Avatar de l’utilisateur
Arnauld
Administrateur
 
Messages: 921
Inscription: Lun Aoû 20, 2007 7:44 pm
Localisation: Angers

Messagede Arnauld » Lun Jan 28, 2008 9:20 pm

Et ça continue

Attached are the new counters and scenario for RW. It uses mostly from IM with new RW material sent to you previously. Try the scenario!

Perry


Scénario entre Espagnols Nationalistes et Espagnols Républicains en octobre 1936.

Peu d'unités. Les pions de véhicules sont en couleur (pour les autres, il faut piocher dans les extensions précédentes pour le moment). Les avions sont vus de côté (entre autres, un Heinkel 51). Il ne s'agit peut-être pas des pions définitifs. Il y a, entre autres, des T26B et des Pz I.

Je voudrais bien l'essayer, mais j'ai personne pour :cry:
Run ! The Devil is coming !
Avatar de l’utilisateur
Arnauld
Administrateur
 
Messages: 921
Inscription: Lun Aoû 20, 2007 7:44 pm
Localisation: Angers

Messagede Arnauld » Lun Fév 04, 2008 6:49 pm

Bon, apparemment il y a eu un petit malentendu :

> Hi,

I visited your site but did not find where the RW scenario was. You should
make the counters available for players to print or download.


Surveillez la section Scénarios du site, puisque Perry, dans sa grande magnanimité nous autorise à découvrir en exclusivité le contenu de Real Weapons! !!

Je lui ai demandé si je pouvais également mettre les règles en ligne.
Run ! The Devil is coming !
Avatar de l’utilisateur
Arnauld
Administrateur
 
Messages: 921
Inscription: Lun Aoû 20, 2007 7:44 pm
Localisation: Angers

Messagede Arnauld » Ven Fév 15, 2008 11:48 am

Perry m'a envoyé une carte de Real Weapons. Rien de notable.
Run ! The Devil is coming !
Avatar de l’utilisateur
Arnauld
Administrateur
 
Messages: 921
Inscription: Lun Aoû 20, 2007 7:44 pm
Localisation: Angers

Re: Correspondance epistolaire- Landships! France/Perry Moore

Messagede Agathon » Lun Sep 14, 2009 10:08 pm

Des nouvelles d'A7V? :roll:
"Dieu les crée, moi je les tue!"
Avatar de l’utilisateur
Agathon
St Chamond
 
Messages: 78
Inscription: Ven Nov 09, 2007 6:14 pm
Localisation: Nantes (Normandie)

Suivante

Retourner vers Landships! France

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 1 invité

cron